Archive page nr 5

Back to the archive's index-page

Back to the frontpage of the Tango Agenda


Jaap Vermeer
Foto © Rob Nuijten
In memoriam Jaap Vermeer
29 december 1946 - 29 maart 2014.

In de nacht van vrijdag op zaterdag, dus in de ochtend van 29 maart, is Jaap, van een tangosalon op weg zijnde naar huis, met zijn auto verongelukt. Daarmee heeft hij veel mensen in ongeloof en met enorm verdriet achtergelaten: zijn vriendin Jooske, zijn zoon Joris, zijn zussen en broer, en vele, vele vrienden, en collega's die vanzelfsprekend ook zijn vrienden zijn. Het is voor velen nog onvoorstelbaar, dat een zo intens levende man, een zo warme kanjer van een kameraad, die ondanks zijn 67 jaren nog aan een nieuwe carričre begon en nog grote plannen had voor de tango, er zomaar ineens niet meer is.
Als Jaap je vriend was, dan hád je er ook een. Praten over koetjes en kalfjes, dat zou met Jaap niet lukken. Hij wilde het diepe in met je. Hij wilde je echt kennen, en zich laten kennen, om vervolgens echt van jou te houden. Als zijn vrienden en vriendinnen leden aan heftige pijnen door nare ziekten, of zielepijnen, dan leek het wel of hij die pijn net zo intens wilde beleven, alsof hij verwachtte dat dat de pijn bij de ander zou verminderen. Toen een hartsvriendin een langdurig en zeer pijnlijk sterfproces doormaakte, heeft Jaap zo intens meegeleden, dat ik meende te moeten zeggen: "Jaap, je kán haar pijn niet overnemen, en deze te verdubbelen heeft geen zin. Je moet iets overhouden voor jezelf, als het jouw tijd is om doodziek te zijn". Ook voor andere vrienden met pijn heeft hij op deze wijze veel betekend. Van Jaap kregen zij een warme interesse en volop steun. Maar misschien had Jaap gelijk. Geen slopende ziekte trof hem, geen langdurig sterfproces, maar een plotselinge dood. Zó plotseling, dat afscheid nemen en vaarwel zeggen, bij leven, niet meer mogelijk was, zelfs niet voor Jooske die op dat moment zo dichtbij was.

Jaap danste tango. En zoals Jaap nu eenmaal was, stortte hij zich er dan ook volop in. Hij werkte voor 'de radio' als documentairemaker en 'geluidsvormgever' zoals hij dat graag noemde, en zijn eerste dansles viel dan ook samen met een reportage die hij maakte over de tangodans, waarbij hij dansleraren opzocht en interviewde. De muziek interesseerde hem natuurlijk ook in hoge mate, en hoe men al dansend de muziek kon interpreteren. Toen ik als eigenwijze publicist van de online Tango Agenda eens een kwestie over dansbaarheid van enige muziekstukken besproken wilde zien, wist ik, dat ik in Jaap de juiste man zou vinden om de dialoog hierover aan te gaan met de eveneens zeer gerespecteerde bandoneonist Santiago Cimadevilla. Zie de pagina dansbare-Morena

Toen onze stichting Luna de Tango voor een benefiet-tangogala twee tango-orkesten bereid had gevonden te komen spelen, bleek dat de aanwezige geluidsapparatuur een puinhoop was. Jaap, echter, heeft urenlang geknutseld, en geniale oplossingen bedacht om de concerten te redden. Zelfs nadat hij de nacht ervóór nog uren had gewerkt aan een muziekcompilatie die essentieel was voor de dansoptredens. Vervolgens presenteerde hij de avond op de hem typerende charmante wijze. Zie  luna/avondprogramma

Dat Jaap je graag, als cadeautje, verraste met iets waar hij goed in was, bewijst ook weer deze geestige sneeuwbaltango die hij voor de verjaardag van een vriendin in elkaar zette: Sneeuwbaltango.mp3

Het kon niet lang uitblijven dat Jaap, met collega Gustavo Pazos een lange radiodocumentaire over de ontwikkeling van de tango zou maken, die in negen delen is uitgezonden op Radio 6 bij 'NPS in concert Passaat'. Daarbij resulteerde deze onderneming in drie concerten van fameuze Argentijnse tangomusici met het Metropole Orkest. Zie Docu Radio 6

Jaap was begonnen aan een voor hem nieuwe vorm van documentairemaken: niet enkel geluid, maar óók beeld. Hij volgde een cursus en ging met het geleerde gelijk aan de slag. Vrienden, óók mij, bood hij áán, ter oefening, een videoverslag te maken van een voor hen belangrijk evenement, en vervolgens had je een professionele camera- en geluidsman-in-één op je feest, die na dagen en dagen (en nachten misschien wel) van monteren, met een indrukwekkende documentaire aankwam.
Op zijn 67-ste en helaas laatste verjaardag legde Jaap aan zijn vrienden een groot plan voor. Hij wilde heel graag de ontwikkeling van Nederlandstalige tango een 'boost' geven. De complexiteit van het plan, deed me duizelen. Maar Jaap had al eerder bewezen dat hij grote en complexe projecten aankon. Zijn energie leek óók niet óp te kunnen.
Jaaps laatste levensavond was dan ook gevuld met enige van deze passies: Jaap presenteerde het video-verslag dat hij van vriend Harry zijn 80-ste verjaardag had gemaakt. Daarna voegde hij zich bij zijn vriendin Jooske om in Studio de Plantage de tango te dansen. Onderweg naar huis echter verloor hij in een flits zijn zo waardevolle leven.

Jaap werd herdacht op de middag van zaterdag 5 april, in Amsterdam, door zijn familie en honderden vrienden.

Rob Nuijten
Vriend van Jaap en uitgever van deze Tango Agenda

 
Amsterdamse Tango in UitKrant van oktober.
Door Maureen van Althuis
Download PDF

Insiders: spot de 2 foto's van Tango in 'El Tren', NS station Haarlem ;-)


Spotted
: Tangoschool Cuartito Azul prepared a choreography
for the Otros Aires concert in Rotterdam, Sept 23
YouTube


Noche de Carnaval
Juan Carlos Cáceres connects Tango, Murga, Ragtime, and Dixieland in his album Noche de Carnaval.
See 8 minute trailer at YouTube with many musical examples
Mananamusic#p/u/2/IXOIxM_UyyU




'Tango, a Story with Jews'

  Trailer

October 30, 2011, Amsterdam, in Pathé Tuschinski Theatre.
www.jhm.nl/actueel/
joods-film-festival/
films/tango

After the documentary: a 2 hour tango dance salon in VIP room of theatre, opening with a dance performance  by Thomas & Diana, teachers of Academia de Tango in Amsterdam. DJ Rob Nuijten.
Free tangosalon comes with a ticket for the documentary.
Organised by the Jewish FilmFestival in coop with Torito PasionArte


Sept 24, 25 (2011) Amsterdam
When 1+1=1

Meeting dancer/writer  Gabriela Condrea
Gabriela Condrea, tango dancer/teacher and writer of the book 'When 1+1=1' about 'that impossible connection', is visiting Amsterdam this weekend of September 24, 25.
I found her open to any questions I had about her book and her teaching, so here's the result of that, on a special page. Click here.
Enjoy!

Rob Nuijten, the editor



Ivo Coljé overleden


Ivo Coljé, haagse tanguero, is op 2 maart, na een kort ziekbed, op 61 jarige leeftijd overleden.
Ivo was een kunstenaar en 'Den Haag' kent vooral zijn sculptuur 'Haagse Jantje', al 30 jaar uitkijkend over de Hofvijver aan de Lange Vijverberg.
Ivo organiseerde al meer dan 20 jaar tango in Den Haag ('TangoInDeBuurt'), en gaf les en optredens. In de jaren '90 regelde hij workshops van de befaamde maestros Antonio Todaro, 'Pepito' Avellaneda, Pupi Castello, maar ook een eerste hommage aan bandoneonist en orkestleider Alfredo Marcucci (in het Korzo theater) en aan tangodanseres Mirta Diaz. Natuurlijk was hij als kunstenaar en tangodanser óók actief in het organiseren van tentoonstellingen van tangokunst. Hij zal net als ieder mens zijn tekortkomingen hebben gehad, maar ik ken hem enkel als een hoffelijk, royaal, en beminnelijk mens. Oók de laatste keer dat ik hem sprak, in het Lucent theater in Den Haag, was hij één en al zachtaardigheid en vriendelijkheid. Zijn heengaan was voor mij een volslagen verrassing die pijnlijk duidelijk maakte dat het lot van een te vroege dood iedereen kan treffen, daarbij de achterblijvende naasten niet sparend voor verdriet en gemis.

Rob Nuijten
Amsterdam

Ivo's Facebook pagina. Enkel Facebookvrienden kunnen de boodschappen lezen die men hier ter nagedachtenis aan Ivo achterlaat.
Het nieuws van Ivo's overlijden op de pagina van Omroep West:
www.omroepwest.nl/nieuws/maker-haags-jantje-overleden



Juan Martin Carrara & Stefania Colina
in Amsterdam, Nov 23-27 (2011)
for worksops and shows



Video (by Genevieve Ruocco)


Tango Protesta



20 november 2011. Yerpun & Inge danced a Tango at the Dam square in Amsterdam as part of the protest demonstrations "Hete Herfst". (We are the 99%).
This Tango event was organised by Rob Nuijten (© foto) on request of Hete Herfst.



Virginia Gómez & Christian Márquez
Great dance performances in salon Santa Milonguita, Amsterdam

  Link to video



Tonny 75!

Tonny van 't Hoff, founder of Tangoschool Rotterdam, organisor of the popular Biezenmortel Tango weekends, organisor of tango holidays with various dance couples, reached the age of 75 in the night of August 13 to 14. Her friends and admirors organised a huge and well visited surprise party for her in Scala, in EIndhoven. Congratulations Tonny!



Gouda

Outside and intimate


It doesn't need to be an exhibitionists event, dancing in open air milongas in the Netherlands.

In Gouda the  open air milongas of Tango d' Oro are organised in the enclosed courtyard of Museum GoudA.
Click here for enlargement of photo
All photos at a Facebookpage
© copyright photos 2011 Ilona Prinsen.




Culemborg

In Culemborg there's open air milonga at the courtyard of a museum as well, organised by Tangation.


Ariel Hernández Cuarteto
March 19, 2011, Tropentheater Amsterdam
A review by Rob Nuijten (© copyright 2011)

'Subtle' is the first word that came to my mind, when Ariel started playing the first piece. Very very subtle. He then told us about his appreciation of the acoustic quality of this concert room of the Tropentheater. He definitly knew how to use it. And so did the sound engineer he brought from Spain who amplified the sound just as subtle, where needed.
'Delicate' is the second qualification I'd like to describe the Ariel Hernández Cuarteto's music with. Ariel's arrangements of wellknown tango tunes like El Choclo, Pavadita, Oblivion, makes you experience these songs a whole lot different than before. His own compositions could not be simply categorized as 'tango', since the rhythme of the tango may be totally abandoned. We may call it fusion, sometimes, or jazz another time. As double bass player Lila Horovitz told the audience the quartet believed the tango should keep being renewed to stay alive. Lila is a strong promotor of renewal of the tango, already since 'the ninetees'. The concert as well as the CD, contains one composition of hers, called 'Be my Guest'. She's also the very experienced tango dancer of the group. While she plays the double bass, she can't stand still and why should she. The violinist Ana Hernández, cousin of bandoneonist/composor Ariel, has picked up tango dancing as well, as I was happy to discover in the tangosalon that followed, and also Ariel himself produced a short moment of non pretencious tangodancing with Lila in the back of the stage. Pianist Juan Cruz Peńaloza accompanied the lady musicians to the tango salon but I did not see him make any attempts to put a foot on the dance floor, though they were literally the last ones to leave the milonga. They said to really appreciate the level of the dancers in Amsterdam.
With all the subtlety and delicacy the cuarteto also managed to produce the heavier, robust sounds of tango, and also then not one tone was played without a reason. Some modern orchestras produce an impressive amount 'noise' to make a statement about anger. Not this cuartet.
There was only one dissappointment: the CD 'Tango Works In Progress' containing only 7 tracks with a total of just 33 minutes. I wanted to have it anyhow. For what ís on it.
Lovely musicians, and a pleasure to talk with. It's been a great pleasure, ladies and gentlemen.



Angel Coria
Dancer

Before his workshops, in February 2011 in Amsterdam, he did some marvellous performances with Marianne van Berlo, all improvised.

Tango, Mi Serenate
Tango, El Nene de Abasto
Milonga, Mi Vieja Linda
Vals, Eternamente

I thought it was a very inpiring set of performances again (it's not the first time Angel came to Studio De Plantage in Amsterdam) and I'm glad there's some webvideos provided by Tango Argentino Arjan & Marianne to share some of the experience with you all.
A smooth dancer he is. Elegant, and with musicality. Not letting complexity of steps get in the way of the dance. Grounded, but by times on his toes, combining technique, lead and playfullness. It was clear that Angel and Marianne were 'having a ball' while dancing. Relaxed, nothing overdone, and towards the end, joking a bit. Really dancing.


Ben jij wel een authentieke tanguero?

By Rob Nuijten © copyright 2011

 
We gaan het zien...

Ach, in welke film was het nou ook al weer, waarin een flamencolerares haar leerlingen vertelde dat de flamencodans een uiting van boosheid is? De boosheid van de vervolgde gitano. Wow! Dát vergeet ik niet meer. Het maakte veel duidelijk.
"Kan je dan wel flamencodansen als je niet boos bent?" mag je je dan afvragen...

En wat is tangodans dan? Een uiting van enzaamheid, liefdesverdriet, heimwee? Een uiting van verleidingsdrang, een gevecht tussen mannen om het leiderschap?
(Carlos Gavito (overleden in 2005) doet het even vóór in de show 'Forever Tango'. Klik Video of plaatje hierboven).
Kan je wel tangodansen als je niet eenzaam bent, liefdesverdriet of heimwee hebt? Kan je wel tangodansen als je niet wilt verleiden, of geen hierarchie hebt te betwisten?

Bij flamencodansers, mannen noch vrouwen, zal je niet gauw een glimlach aantreffen zolang ze deze kunst ten uitvoer brengen. En wat een buitenstaander nogal eens opmerkt bij het bezoek aan een tangosalon, is dat de dansers niet bepaald vrolijk kijken. Bij de vrouwen vermag je nog weleens een gelukzalige glimlach ontwaren, maar een man die met een smile danst, daarbij klopt iets niet. Hij spoort niet of hij vergiste zichbij de keuze van zijn hobby.

Volgens journalist / psycholoog / salsa-, merengue-, bachata en tangodanser Victor Levant was de tangodans de vervanger van het messengevecht, vroeger. Tango zou gaan om respect, en selectie...tussen mannen.
Maar wat is het dan nu? Is het nog steeds een gevecht van mannen, ook al dansen zij met vrouwen?
Sommige gebeurtenissen in de hedendaagse tango lijken die theorie te ondersteunen. Andere gebeurtenissen lijken die theorie te bestrijden. Onze cultuur, en onze ideeën over correctheid, kunnen dan in die 'slordige honderd jaar' zijn veranderd, maar dat wil niet zeggen dat we de nu als 'primitief' beoordeelde neigingen werkelijk kwijt zijn. Het is goed mogelijk, dat de mannen deze neiging, vooral met de competitie met de andere mannen bezig te zijn, slechts weten te onderdrukken, zolang zij daar een voordeel in zien.

Tango voor het verkrijgen van respect, en als methode van selectie. Wow. Gaat het tussen de mannen, om het onderlinge leiderschap?
De opstanden in de NoordAfrikaanse landen, tegen de leiders die door hun machtsmisbruik zo lang konden blijven zitten... zouden die niet nodig geweest zijn als zij eerder de tango hadden ontdekt. Want één ding mag je opvallen, als je op Torito.nl de geografie van de tango bekijkt in de noordAfrikaanse landen: het bestaat er zo goed als niet.

Ik herinner me nu World Pressfoto's van jonge Sovietmilitairen, die dansles krijgen. En nee, ze dansten daarbij niet met vrouwen, maar met elkáár. Natuurlijk waren zij in de veronderstelling dat zij later als gedisciplineerde officieren met flauwvallende bleke schonen door een balzaal zouden zwieren, maar de danslesverplichtende legerleiding zag dat waarschijnlijk niet als het hoogste doel. Het ging waarschijnlijk ook dáár om het selecteren van leiders. Legerleiders, aanvoerders.

Victor Levant is 3 jaar geleden de eerste versie van zijn zojuist uitgekomen boek gaan rondsturen naar diverse tangueros, over de wereld verspreid. Oók ik mocht het inzien, en liefst ook commentaar leveren, maar ik liet hem toch maar weten dat ik te weinig van de tangohistorie af wist om de resultaten van zijn research in twijfel te trekken. En dan nog: als het ene boek het andere weerspreekt, wie heeft er dan gelijk?
Wel las ik eens ergens, dat de vrouw in de klassieke tango niet zozeer tot overgave verleid wordt, om vervolgens de man geheel 'ter wille te zijn', doch dat zij veeleer 'vernietigd' wordt. De bekende eindpose met haar achteroverhangend lichaam, zou niet zozeer uitdrukken dat zij zich daarbij, al dan niet symbolisch, overgeeft aan zijn wellust, maar berust in haar einde. En als we dan toch de vergelijking willen maken met liefde en ellende: een tangodanser is niet als een Cassanova, die met vrouwen dartel omgaat, in vrijheid en blijheid, maar als een Don Juan, die, als het hem gelukt is, de vrouw te onderwerpen, alsnog per definitie haar hart breekt, met fatale afloop. Het gaat Don Juan dus niet om haar liefde, maar om te bewijzen dat hij de machtigste is.



A Pickpocket's History of Argentine Tango
Victor Levant, 18 januari 2011
www.createspace.com/3481517

Met het bovenstaande in gedachten is het misschien ook eens leuk een volgende salon te bezoeken:
Zie je de Cassanova's, zie je de Don Juans, zie je situaties die de rol van de vrouw als object van verovering bevestigen, of zie je dat zij dienen als strijdros in een gevecht om de titel van OpperMacho?
Misschien kan je hetzelfde ontdekken bij de vrouwen, want to nu toe is het enkel weer over mannen gegaan. Wat doen de vrouwen in de tangosalon? Kan iemand daar óók een boek over schrijven?

Rob Nuijten
Editor van deze webpage


To Tango in Iceland

René & Gabrielle, Tangodancers/teachers of TangoTalks, Amsterdam, went to Iceland with the orchestra Tango Extremo.
Here is their blog (in dutch however, but with pictures that tell some the story without words)
tangotalksontheroad.blogspot.com/


Nueva Manteca: 'Tango con Clave'

Video (click here): Bandoneonist Mattias playing in the group 'Nueva Manteca'. Pianist Jan Laurens Hartong explains how the Afro-Caribian, Brazilian and the Rio De La Plata rhythms are mixed in the search of a new kind of music.
Text in Dutch, however.

'Uitontwikkelde muziek wordt weer interessant door externe invloeden'

Ben van den Dungen over het Dutch Latin Collective

Het Dutch Latin Collective is bezig aan haar eerste seizoen, met een programma dat een confrontatie tussen, en een symbiose van, de drie hoofdstromingen van de Latijns-Amerikaanse muziek tot stand wil brengen: Afro-Caribisch, Braziliaans en de muziek uit de Rio de la Plata, waaronder tango. Initiatiefnemer Ben van den Dungen stelt dat die genres vrijwel uitontwikkeld zijn en dat een kruisbestuiving weer heel veel mooie nieuwe muziek kan opleveren. Een interview over de achtergronden van een ambitieus project.

Lees het artikel van Erk Willemsen op
MixedWOrldMusic.com

Nueva Manteca on MySPace
Music and tourdata



Cecilia González and Ariel Sicorsky discovered that tango and Pa Kua Chang (a sophisticated Chinese martial art) are governed by the same underlying principles.
Tango and martial arts of the Far East

By Rob Nuijten © copyright 2011
 
Years ago, I noticed that one of the lady tangodancers in Amsterdam was able to respond to any improvisation in my lead with surprising improvisations of her own while being staying in perfect balance, or playing with us being deliberatly off balance. Her moves were very clear and therefor easy to respond to with as a 'leader'.
She said she had never taken tango dance lessons, but had been practising chinese martial arts for years.

Cecilia Gonzáles was Mariano (Chicho) Frumboli's dance partner once, for his first appearence at a TangoMagia festival in Amsterdam. We haven't seen her much in the Netherlands since then, but it's great to see where she went, with her tango art, and how she integrated martial arts of the far east into her dancing.

Video
Cecilia Gonzáles practising Pa Kua, a chinese martial art.
NB: video may download to your hard disk immediatly. Opens with WIndows Media Player.

Video
Pa Kua Chang, fast, demo by a chinese lady

Video
Pa Kua Chang, extensive demo by a chinese man

Videos
Cecilia Gonzales dancing tango with various partners.




AquaTango
Tango dance instruction in the swimmingpool, by Ariel Sicorsky, in 2006.

More about AquaTango see Cecilia Gonzáles' webpage
www.tangomotion.com/
aquatango-eng.php


The above were tips from Aad van de WIjngaart, tango dancer and practisioner of iaido, a japanese martial art.

Video
Various older men practising Iaido
Aad van de Wijngarat wrote, in Dutch, to Torito.nl's editor:

Zelf zie ik een aantal raakvlakken tussen iaido en tango. Bijvoorbeeld:
- het richten van aandacht en energie
- de connectie met de dame lijkt op 'ki-ken-tai no ichi': de eenheid van zwaard, lichaam en energie
- de opbouw van een stap, vanaf de onmerkbare inleiding door de heer, via de verplaatsing, tot de landing op het accent, lijkt op het technische principe 'jo-ha-kyu' (soft-smooth-sharp) van een zwaardslag.

Zeami Motokiyo, een beroemde Noh-toneelschrijver uit de middeleeuwen, maakte een vergelijking met water: het begint als een paar druppels die opwellen uit de grond, groeit langzaam uit tot een brede stroom, die zich versnelt en ten slotte met donderend geraas in een waterval omlaagstort, en dan weer een stille vijver wordt.

Een verschil tussen Japanse krijgskunsten en tango is, dat je in de eerstgenoemde het gewicht zoveel mogelijk verdeeld houdt tussen beide voeten. In de Chinese krijgskunsten schijnt het gewicht vaak juist voortdurend verplaatst te worden van de ene naar de andere voet.




Sword play trailer Peter Seitz sees a relation between Tango and Asian sword fight.
Whole website http://tan-do.de/


Go Tango in Kazakhstan!
This webpage as well as its promising content makes me want to go to Kazakhstan right away. http://tangosquare.kz/
Opens in Russian, but there's an ENG button too.


Short movie on YouTube. Be in for a surprise!
Dutch spoken, English subtitles.
(Tip from Hanneke Nieste)

Video


"Megavoleo" (dance video)
Claudia Jakobsen (Amsterdam) likes to share this video of recording of one of her dance projects in Buenos Aires.
Director Claudia Jakobsen. Piece "De Mi Costilla". Festival Cambalache, El Cubo Theatre-Buenos Aires- Dic. 2010. Dancers: M. Sametband. A. Colombo. J. Galindo. C. Jakobsen.
youtube.com/watch?v=RNI2DC9aK2I




'Pistón', on music composed and played by Tjerk van der Ham, danced by Liselotte de Stigter and Mirjam Diedrich.
August 21, 2010, Biezenmortel, the Netherlands.

Click for video


Natalia Pombo & José Manrique
Danced for salon El Brujo, in Hasselt, Belgium
January 13, 2011

Videos of various dances



Tanguera, the show
in Amsterdam


Review (click) by Rob Nuijten © copyright 2011
A review of the premiere of the show in Royal theatre Carré in Amsterdam, January 12th
Also linked from there: Reviews by others, of earlier Tanguera shows.


2010 TangoMagia Festival, photos!

Peter van Breugel published a selection of the photos he took at the 13th TangoMagia Festival of December 2010 in Amsterdam.
www.tangovista.nl (Scroll down)
Page for ordering files or prints



Surprise at 2010 TangoMagia festival Amsterdam

Wednesday nights outstanding performance of Greek couple
Although all of the well known festival teachers gave admirable skilled performance, the one that realy struck me was that of the Greek couple Loukas Balokas & Georgia Priskou, annouced as 'European heroes'. They introduced lots of surprising combinations of steps and moves: some romantic, some violent, 'some loud, some silent'. They danced a choreography so well trained, that they were able to really let go and dánce. The couple seemed totally in control of all their spectacular moves. The expression on the lady's face was one of sheer joy. Well deserved. Such enjoyment for the dancers themselves, as well as for the crowd watching them, can only come with talent and hard, hard work. But most important was their complexe choreography fitting the music so perfectly as if the music was written for this dance in particular. It was the one performance that really exited me. It did not only show skill, and pleasure, but also creation.
Loukas Balokas and Georgia Priskou have been teaching and performing at various international festivals.
They will also perform at the New Years Eve party of the Academia de Tango in Amsterdam.

© 2010 Rob Nuijten
editor




Tangodancers Rob & Inez made a painting of 4x4m with their feet, while dancing the tango.
Live music by Kay Sleking, Ville Hiltula & Anahid Khatcheressian.
Location: centre of Culemborg, the Netherlands.
Organization: LekArt foundation, assisted by Tangation

Webmovie


Facebook festivals page tried to sabotage Tango Antwerp Festival

Facebook page 'Tango Festivals, Marathons and Events worldwide' repeatedly published  lies, for months, in an attempt to destroy someone elses tango festival. The publisher has also sent emails to tangogroups to spread the 'news' of a presumed cancellation of the Tango Antwerp Festival (totally untrue), while abusing the news about Osvaldo Zottos death.

Be aware that (Facebook) pages on which the publisher himself can publish lies, and comments about the truth can be removed, can be abused to sabotage the very kind of events that the page says to promote!

Please watch, read, and see
what you can do about it...


picture of archive pages